Friday 16 December 2011

ANa Uhubbuki FiLLaH....



Saat aku terjatuh engkau sentiasa berusaha membuatku bangun

Saat aku tersenyum, engkau pun tersenyum dengan indah
Saat aku bersedih, engkau sentiasa menghiburku
... Dan saat aku melakukan kesalahan, engkau sentiasa menegurku…
Tidak mengenal waktu, tempat, bila dan dimana
Engkau selalu sedia membantuku
Engkau selalu membantuku disaat aku kesulitan
Engkau selalu ada saat aku memerlukanmu


Ukhtifillah..

Kutahu diriku dan dirimu tidak lahir dari rahim ibu yang sama
Namun, persaudaraan yang kita jalinkan, sungguh melebihi dari persaudaraan pertalian darah…
Engkau menjalin persaudaraan denganku bukan kerana melihat kepandaian atau bodohnya aku
Bukan kerana melihat kecantikan dan hodohnya diriku
bukan kerana melihat kaya atau miskinnya keluargaku..
Tapi, engkau dan diriku bersaudara hanya kerana satu alasan….
Yaa… Fillah..kerana Allah…

Ukhtifillah…

Kuingat diriku yang penuh kekurangan ini..
Saat aku berdiri dihadapanmu dengan segunung masalah yang kuhadapi..
Kutampakkan wajah kusamku di hadapanmu..
Tapi, dirimu begitu sabar menghadapiku…
Wajah muramku tak membuatmu berhenti untuk tersenyum padaku dan mengatakan
"Ukhti, senyum dulu,baru nampak kemanisan di wajahmu.…" =)
Walaupun bibir ini teramat sukar untuk tersenyum saat itu
Tapi hati ini begitu bahagia..bahagia kerana engkau sentiasa menghiburku..




Ukhtifillah…

Jika boleh diri ini meminta…
Aku mohon kepadamu..
Jangan pernah menjauh dariku
Tetaplah bersamaku dalam menghadapi ujian di jalan dakwah
Jangan pernah berhenti menasihatiku jika berbuat kesalahan
Dan maafkan diriku jika pernah membuatmu terluka…

Ukhtifillah…

Ku ingin berada di mimbar cahaya kelak bersamamu…
Ku ingin meraih syurga dengan dirimu…
Kerana sesungguhnya..ku mencintaimu kerana Allah….
~Menyemai Ukhuwah Mahabbah Fillah~

*syukran ukhti Khairul 'Atiyyah